Spring naar inhoud
september 27, 2011 / hengeloseboekentas

Het Antiklaagboek

Beschrijving
Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collegas, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.

Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend? Maak dan gebruik van je aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk!

Bart Flos heeft zich als crisismanager in grote ondernemingen ontwikkeld tot een professionele klaagcoach. Hij weet als geen ander waarom mensen klagen en hoe hij hun negatieve gedachten kan ombuigen.
Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
Veel mensen klagen en zeuren over tal van onderwerpen: het weer, het werk, de baas, de buren, het verkeer, de tegenvallende vakantie etc. In dit boek wordt ingegaan op de vraag waarover mensen zoal zeuren of zaniken, waarom dat gebeurt en wat er aan valt te doen om dit negatieve gedrag te keren. Deze uitgave is van een heel licht niveau en bevat tal van open deuren. Er komen onderwerpen aan de orde zoals het verwachtingsniveau van mensen, aandacht en erkenning, ontevredenheid, het herkennen van klagers, de kracht van de lach en een ‘noodpakket voor klaagrampen’. Tevens wil het eenvoudig. met talloze spreuken en oneliners geschreven boek mensen helpen hun eigen zeurgedrag te onderkennen en aan te pakken. Het bevat daartoe onder meer een vragenlijst met een puntensysteem. Wellicht kan deze uitgave enige diensten bewijzen om zeurgedrag op de werkplek tegen te gaan. De auteur presenteert zich op de achterflap als ‘crisismanager’.

Plaats een reactie